čtvrtek 25. října 2007

Desítka točená v lázeňských lesích

Tak mám v nohách natočenou další desítku. No, když to ale srovnám třeba s tím výletem na Kokořín...
51.ročník a ke všemu byla ta desítka Lázeňská. Zdravotně mi ovšem zrovna nepomohla. Sice se nejspíš jedná jen o vážnější verzi mužské smrtelné nemoci na sedm, ale se závody o víkendu 27. - 28.10. to moc nadějně nevidím. Frkám, prskám, smrkám, kýchám, kašlu, chrchlám, nos mám odřený, hlava mě bolí...prostě na smrt. A já musím chodit do práce. :-( Tak se balím do teplé bundy a na hlavu si narážím kulicha. "Potěšili" mě rodiče, protože když mě na ulici viděli, začali se hlasitě dohadovat, jestli je to individuum před nimi jejich syn nebo jen nějaký bezdomovec. :o)

Ale zpátky k Lázeňské desítce. Dlouho se krajem šířily zprávy, že nebude. V celostátní termínovce SOBZ se neobjevila, na internetu nebyla k nalezení a propozice se zjevily až týden před na Běhu Smolnickým kopcem v Chodově. Byly neúplné - hlavně na nich chyběl jakýkoliv kontakt. Našel jsem si tedy kontakt na ředitele závodu ve starší termínovce a snažil se mu dovolat. Povedlo se pouze jednou a to jsem byl požádán, ať zavolám za pět minut. No a za pět minut, stejně jako mnohokrát později, jsem byl vždy vymáčknut. U prezentace se mi pak dostalo omluvy, že jsem volal pokaždé do jednání. Těch ale muselo být. Propozice prý byly vyvěšeny na stránkách Českého atletického svazu. Myslím, že to jsou tyhle stránky. Ale ať jsem hledal, jak jsem hledal, propozic Lázeňské desítky jsem se nedopátral. No nevím, ale vypadá to, že ředitel-jmenovec mému příjmení moc dobré jméno nedělá. Doporučil jsem mu tedy termínovku behej.com, aby se nás příští rok sešlo víc.

K samotnému závodu. Sešlo se nás dvacet tři. Dopředu jsem věděl, že se žádný zázrak konat nebude. V posledních týdnech vlastně netrénuju, pouze pobíhám. Rozhodl jsem se tedy pošetřit v první polovině trati a ve druhé to potom rozbalit. Nahrával tomu i profil trati, kdy se první čtyři kilometry vystoupá asi 100 výškových metrů, následuje kilometr střídavým profilem až na otočku a obráceně zase zpět.

Nahoru jsem se skutečně pošetřil. Řekl bych, že možná až moc. Z času 23:31 na otočce už se žádné zázraky dělat nedají. Přesto (nebo právě proto) jsem to od šestého kilometru dolů napálil. Jediný kilometr ze závěrečných čtyř byl těsně nad čtyři minuty, všechny ostatní pod. Poslední dokonce za 3:27, přestože už není tak významně z kopce. Cestou dolů jsem předběhl tři lidi a do cíle doběhl v oficiálním čase 43:23. Ujistil jsem se, že stoupající trend mé řekněme kondice (formou to nazývat rozhodně nebudu) pokračuje. Za svým nejhorším časem na této trati jsem zaostal už jen o 1,8%. Ještě na Smolničáku to bylo 2,8% a v Jáchymově dokonce 4,3%. Navíc se ještě utěšuju tím, že už mě brzdil ten virus, který jsem měl zaručeně v sobě.

Ovšem na dalších závodech, ať už to budou jakékoliv, asi procenta ztráty na nejhorší výkon nejspíš přibudou. Nemoc mi totiž formu určitě nenavodí.

P.S. Ale dopadl jsem lépe než můj oddílový kolega, který odbočil na trasu paralelně pořádaných bajkových závodů a do cíle se vrátil až po hodině a půl. A tak má nedobrovolně za sebou svůj první skoropůlmaratón.

koyama

10 komentářů:

  1. Km za 3:27? To jsi snad do cíle musel letěl :-). Tak už jenom tohle tempo udržet celých 10 km a bude pěkný osobáček.

    OdpovědětVymazat
  2. On ten kilometr sice není z kopce tolik, jako třeba sedmý nebo devátý, ale z kopce je. V době, kdy jsem tuhle desítku dal za 39:35 jsem běžel poslední kilometr za 3:08. A při osobáku (38:52) jsem dal rovinatý poslední kilák za 3:12. Ach jo, kde jsou ty časy? :o) Teď by mi stačilo zase jednou udržet tempo pod 4:10/km. Snad v příští sezóně.

    OdpovědětVymazat
  3. Hmm já teda nevím kolik jsem běžel při své nejlepší 10 poslední km, ale průměr jsem měl 4:25 (44:09). Byla to moje první 10 tak jsem byl spokojenej. Jsem zvědav jak to zvládnu 3.11 Na hornické desítce. Ve skrytu duše očekávám zlepšení :-). Kdy budou přijdou časy kdy bude 10 km pod 40 min? Doufám, že se toho někdy dočkám :-).

    OdpovědětVymazat
  4. Dočkáš! Mně čtyřicítka odolávala jen do třetího roku pravidelného běhání. :o)

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to jsi mě uklidnil to mám ještě 2 roky čas :-))

    OdpovědětVymazat
  6. Jste rychlíci. Mě čtyřicítka odolávala celých devětatřicet let. :-))

    OdpovědětVymazat
  7. milan: Není umění rychle se vyškrábat na dobrý čas, ale stále se zlepšovat nebo alespoň tu výkonnost dlouho držet. A to ti, myslím, jde

    OdpovědětVymazat
  8. Jasan přece hned první rok běhání nezaběhnu \"desítku\" za 35 min a maraton za 2:59 hod. Co bych potom dál zlepšoval ? Aspoň je inspirace :-D.milan: Já zdolávám úspěšně čtyřicítku 33 let ještě celých 7 let ji doufám zdolávat budu a pak už bude taky za mnou heč :-).

    OdpovědětVymazat
  9. milan a Aldaman: Já jsem věděl, že je v tom komentáři [6] ukrytý nějaký vtip. :D Jenže já vážně nepřišel na to jaký, dokud mi to Aldaman neobjasnil. :-( Hmm, když je v hlavě temno větší než Jiráskovo.

    OdpovědětVymazat
  10. No jo milan to je filuta u jeho odpovědí musíš vždy čekat nějakou tu levotu :-D. Já si jeho odpovědi pro jistotu raději 3x za sebou přečtu, ať vím na čem jsem :-).

    OdpovědětVymazat