čtvrtek 27. listopadu 2008

Rašovická lávka

V sobotu začalo padat to bílé něco, které vám přinese radost, když se chystáte na běžky, ale nepotěší vás, když plánujete zúčastnit se čtrnáctikilometrového běžeckého závodu.
Naštěstí trať celá po silnici. Alespoň Bořek sta... chci říct Čeněk pořadatel :o) to říkal. Jenže ti věční kadaňští nahlodávači. Tentokrát mě 3COP přesvědčuje, že to tak docela po silnici není. Alespoň ne celé.
Hlodá a hlodá, jak bobr soušku. Souška se zlomí, zouvá silničky a nazouvá krosovky. To, že se soušce zdá, že jí krosovky kloužou víc než silničky, s nadhledem přechází. Přece se poběží i terénem. 3COP to říkal. :o)
Na startu zaspím. Když je odstartováno, zrovna si totiž v MP3 přehrávači vybírám melodii, na kterou budu rozebíhat. A tak startuju dost zezadu. Možná je to tak lepší. Proběhneme kouskem Kadaně, okolo hradu a po mostu :o) překročíme Ohři. Běžíme na Pokutice, terén se vlní nahoru a dolů. Rovinku v Kadani nehledej. (I když Dáša to říká trochu jinak: "Rovinku u Čeňka nehledej.")
Asfalt je mokrý, často louže, sem tam to čvachtne, ale naštěstí to neklouže. Od začátku běžím s Rolandem. Někde okolo druhého kilometru nás předbíhá Tudy a říká mi, abych šel s ním. No, kdyby opravdu šel, možná bych to zvážil. Ale on běží a ještě k tomu dost rychle. Jsem nucen mu odpovědět, že to nepůjde. Ještě na mě stihne houknout, že to "pude" a už má třicet metrů náskok.
Seběhnu do Zásady u Rašovic. Odtud známý, krátký ale dost výživný kopeček, který se běhá i při Vánočním běhu Brodcemi. Na kopečku jsme v Suchém dole a odtud sbíháme do Rašovic. V seběhu se mi odpáře Roland. Daleko přede mnou Jirka W., kousek za ním Tudy. V Rašovicích je už konečně ten zmiňovaný terén...Teda 3COPe! :o) Tu bažinku za Rašovickou lávkou bych zvládl i bez krosovek. :o)
Z terénu vyběhneme na silnici kousek za Kláštercem. Odtud se rozhodne se mnou jet nějaký cyklista. Na zádech batoh, v jedné ruce igelitku a v druhé kufr. Jede si vprostřed pravé části vozovky, já běžím podle předpisů vlevo a projíždějící auta mě otloukají zpětnými zrcátky. I když se mě tenhle zvláštní messenger snaží povzbuzovat, raději bych ho viděl několik desítek metrů přede mnou. To se mi splní asi až po dvou kilometrech. Až dost daleko za Mikulovickou lípou. Vlastně kousek před Kadaní.
Tudyho už ani nevidím. V dálce občas probleskne žlutá bunda Jirky W. Za mnou kdosi ve fosforové. V klesání před Kadaní mě nebezpečně ohrožuje a zároveň před sebou v dolíku vidím nějakého juniora popojít. Toho dám, usmyslím si.
Dolů doslova letím i nahoru ke klášteru dřu jako soumar, ale junior se zjevně zotavil a slušně se rozeběhl. V zatáčce před klášterem na něj ztrácím asi deset metrů. Jenže jsem nějak zapomněl, co mě tady čeká. V seběhu s několika schody ještě rozestup udržím. Ale pak se ocitám před překážkou v podobě namrzlých schodů k přehradě. Zatímco junior nejspíš nazul brusle a sjel to po patách, já bych uplatnil Matoušovu plínu. Když pak vběhneme na zavěšenou cyklistickou stezku není to o nic lepší. Namrzlé železo prostě klouže. Jenže mládež do toho jde po hlavě. My, co jsme už párkrát narazili...No jo, už mi není dvacet.
Rašovická lávka 1
Dáša není na zavěšené cyklistické lávce ani vidět. :o)
Vbíháme na zasněženou cestu, která nás po dvou stovkách metrů přivede do cíle. Junior přede mnou mezi dvaceti a třiceti metry. Postupně zrychluju, až téměř do maxima. Ale junior mě slyší, protahuje krok a nakonec si své umístění o nějaký ten metr uhlídá. Na dravost mládí jsem dnes prostě nestačil. Finišem s juniorem jsem se alespoň výrazně přiblížil Jirkovi W.Tedy! Z času 1:04:03 na 14 km středně těžké trati jsem se chtěl radovat. Ale po naklikání na mapy.cz zjišťuju, že je trať dlouhá pouze okolo 13,5 km. V momentálním stavu mé kondice však asi žádné překvapení. Víc jsem od sebe očekávat nemohl.
Rašovická lávka 2
Tady už je to lepší. :o)
No a Dáša? Ta se po sobotní tréninkové dvaadvacítce pěkně proběhla.
Výsledky. (Věděl jsem, že má být Rašovická lávka bodována trojnásobně, ale nevíte někdo, proč Čeněk přidělil body šestinásobné?)
Opravdu jen pár fotek. (Jen Ti, které jsem stihl nejen předběhnout, ale ještě do jejich doběhu najít a vdechnout zpět své vyplivnuté plíce. :o)
koyama

9 komentářů:

  1. Já jsem ty vyplivnuté plíce hledal ještě hodně dlouho. Joo ty namrzlé schody byly fakt super....

    OdpovědětVymazat
  2. Šestinásobné body jsou opravdu divné.

    OdpovědětVymazat
  3. ->vefis: No, myslím, že Matouš už je na nohou jistější, než jsem já byl na těch schodech. :o)

    OdpovědětVymazat
  4. nejsem lhářneééé, nekamenujte mě, ale příště si fakt silniční neber !!! je to kros, tak to chce krosky, fakt, nekecám, no ty vlastně nepřijedeš, snad to bude bodované desetinásobně a já na tom budu aspoň bodově lépe :-D

    OdpovědětVymazat
  5. ->3COP: V létě povinně na desetiboj. Ten je bodovaný desetinásobně. :o)

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj chlapi (a případné ženy),trasa má opravdu pouze 13,5 km a není to zdaleka jediný závod KZBP, který je uměle natažen... To, jak Čenda \"hlasitě\" vysvětloval trasu jen prvním cca 5 běžcům (přitom byl ke zbytku start. pole otočen bokem a zády) je kapitola sama o sobě. Dále: běží cca 60 lidí a nikdo nemá číslo! (sami víme, že v tom \"trysku\" si své soupeře zapamatujeme nejlépe podle čísla), Čenda má asi sloní pamět. Bylo by toho ještě mnohem víc a na delší povídání, ale to tu pláču na špatném hrobě. Snad se nám to v SKMP Kadaň povede dělat trochu lépe (rád při organizování případných budoucích závodů přidám ruku k dílu)

    OdpovědětVymazat
  7. To TudyTudy určitě to uděláme méně kopcovité a přesněji změřené. Už aby to bylo :-). Hlavně pro širokou veřejnost a né jen pro skoro kamzíky :-). Je více běžců v Kadani, které odradí pár \"maličkostí\" v ZBP.

    OdpovědětVymazat
  8. Už se těším kluci. Rád na vaše závody přijedu. A Čeňka se budu muset v neděli zeptat, proč zase rozdával čtyřnásobné body a na lomcováku jen trojnásobné.

    OdpovědětVymazat
  9. To Koyama: Snad se všechny plány splní začátky jsou těžké. Ale ono to půjde už máme nějaké trasy v hlavě. Rádi vás uvidíme :-). Nevím proč takhle Čeněk boduje, je to zásadní odskok od jeho propozicí. Měl to alespoň napsat předem. Také se ho zeptám.

    OdpovědětVymazat