čtvrtek 19. března 2009

Člověk míní...

Původně jsem chtěl psát o Pečecké desítce.
Chtěl jsem psát o tom, jak jsem plánoval v Pečkách pokořit 42 minut a kdyby se hodně zadařilo dokonce 41. Chtěl jsem psát i o tom, že mě na začátku března skolila angína a ta mou snahu o pokořování jakýchkoliv hranic razantně zamítla. Myslel jsem, že napíšu o tom, jak jsem nakonec jel do Peček, abych zjistil z jaké "nuly" budu po nemoci do sezóny startovat.
Plánoval jsem napsat i o tom, jak jsem nemohl stát frontu na WC, protože bych nestihl start. Jak jsem zaběhl k železničnímu náspu mezi neolistěné křoví a jak šel okolo zrovna jeden rómský spoluobčan a zaskočil mě hlasitým: "Dobrý den!" Stejně tak o tom, že jediné, na co jsem se v té chvíli zmohl, bylo usilovné eeeeehh, které se při takové činnosti často používá. Chtěl jsem psát i o tom, jak jsem se rozhodl nepřepálit začátek. O tom, jak se mi to časem 4:13 na prvním kilometru nepovedlo. Zvlášť když uvážím, že na startovní čáru mi to trvalo více než sedm vteřin. Chtěl jsem napsat, jak jsem se na druhém a třetím kilometru srovnal okolo 4:30/km. Ale i o tom, jak jsem si ten první kilometr vyžral na kilometru čtvrtém, který jsem běžel přes 4:45. Mohl jsem napsat i to, jak mě kousek za čtvrtým kilákem doběhla Radka Z. a jak jsem se snažil se jí držet kus za kilometr pátý. Stejně tak jsem mohl psát o tom jak jsem se za sedmým kilometrem chytil Wittyho v zoufalé snaze přeci jen z těch Peček něco vytřískat. Jak jsem ho po šesti stech metrech musel pustit vpřed a jak jsem přesto dal tenhle kilák za 4:18. A jak jsem si to na dalším kilometru opět vyžral časem blížícím se k čtyřem minutám a třem čtvrtinám. Mohl bych napsat i o tom, že se mi nepodařilo poslední kilometr zafinišovat lépe než za 4:11. Myslel jsem, že napíšu o mém 30. místě v kategorii a čase 44:45. Mohl jsem se zmínit i o tom, jak jsem si nechal nafotit a naměřit nohy firmou Mizuno. Jak jsem se dozvěděl, že za mé mizerné výkony nemůžou a jejich případná amputace a výměna mi nepomůže. Že mám jen lehce zvýšenou klenbu a běžecké boty mám vybrané dobře. Mohl jsem také pochválit organizátory, protože až na chybějící toi toiku bylo vše zvládnuté na jedničku.
Jenže nakonec v tomhle článku budu skuhrat úplně o něčem jiném. Budu si spílat, že jsem nejspíš Pečky běžet neměl. Že jsem možná i prostydl ve frontě na měření firmou Mizuno. Že jsem prostě idiot a proto opět trpím silnou bolestí při polykání. Tentokrát ovšem má praktická lékařka pohledem nic nenašla. Na jednu stranu je skvělé, že nemusím opět polykat antibiotika. Na stranu druhou však zaboha nemohu přijít na to, jak se té bolesti zbavit alespoň natolik, abych se mohl lépe vyspat. Až do středy budu čekat na výsledky výtěru, abych se dověděl, jaká potvora náruživě líbá můj krk zevnitř. Abychom prý mohli léky nasadit cíleně. Jen vážně nevím, jak mám ten týden vydržet. Bodavá bolest vystřelující do ucha mě toho fakt moc naspat nenechá. Je to ovšem začarovaný kruh, protože spánek je právě to, co bych momentálně nejvíc potřeboval.
Omlouvám se všem, kteří dočetli až sem. Potřeboval jsem si trochu ulevit...alespoň po psychické stránce. Bolest není úplně nesnesitelná, ale mě - bolestínka rozhodně v klidu nenechává. A když k tomu přidám to, že jarní část sezóny se ztrácí kdesi v nenávratnu....
koyama

18 komentářů:

  1. No ještě že jsi nic z toho nenapsal! ;) Dělám si srandu! A přeji brzké uzdravení, abychom mohli svést nějaký běžecký boj při plné síle!

    OdpovědětVymazat
  2. Tož bez těch občasných překážek by ten sport ani nebavil, ne? ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Kupte si Ibalgin a baštěte ho na noc. Tlumí bolest a zánět. Je jedno, co v krku ve finále máte, tohle Vám dovolí se vyspat.

    OdpovědětVymazat
  4. nezlob se, měl jsem na spěch, dobíhal jsem Radku :)

    OdpovědětVymazat
  5. ->BuckTheBug: Běžecký boj? S Tebou? A svážeš si nohy? :o)->vl001: A víš že bych se bez těch překážek na nějaký čas i obešel? :o)->Peggy: Díky. Zkusím to.->witty: Na souběžce se nikdy nezlobím. Maximálně tak na sebe. V tomhle případě jsem ale vlastně rád, že se Ti mě podařilo alespoň na chvíli probudit.

    OdpovědětVymazat
  6. Tak asi tě budem s vl001 muset vzít každý pod jednu paži a zahájit s tebou otužilecký trénink. Ledová voda ti tu mikroflóru spolehlivě vybije.Na to, že jsi lazar, jsi to dal v dobrém čase.

    OdpovědětVymazat
  7. Alternativa k Ibalginu je APU-IBUPROFEN. Už jeden den po té, co jsem ho začala polykat, jsem přestala smrkat. Po 6ti týdnech smrkání opravdu velká úleva.Z babských rad bych pak poradila horký čaj s medem, zázvorem a citronem.

    OdpovědětVymazat
  8. Asi jsem Tě zahlédl postávat v modrém oddílovém tričku v řadě u Mizuno stánku (já tam očumoval v zimní bundě, šusťákách, kulichu a rukavicích). Po doběhnutí je na mně zima ikdyž je venku +30.Ještě bych Ti poradil slivovici, ta pomůže od všeho :-))Ikdyž to dnes zase nevypadá, tak od zítřka bude jaro a s ním už snad všechny ty víry budou vymírat, tak bude klid.Přeji Ti brzké uzdravení a možná vynecháš pár závodů, ale jsme na začátku a sezóna je dlouhá s mnoha hezkými závody v pozdním jaru, létě a na podzim !!! milans

    OdpovědětVymazat
  9. ->Machy: Nedostatek otužování bude zřejmě jednou z příčin mých současných potíží. Vždy jsem chodil 2-3x týdně do bazénu a tam stál 1-2 minuty ve studené sprše. Nikde jinde mě to nebaví, ale v bazénu se potom zdá být voda teplou. Jenže letos jsem v bazénu mockrát nebyl (ať už vinnou nemoci či lenosti).

    OdpovědětVymazat
  10. ->Pulec: Díky za rady. Tu babskou radu už jsem také dostal. Jen je problém, že já doslova nenávidím zázvor. Nevím proč. Kamarád tvrdí, že mi rozhazuje rovnováhu jinu a jangu. Takhle moc jsem to nikdy nestudoval, ale prostě ho nemám rád. Takže jsem zůstal u horkého čaje s medem a citrónem. A největší úlevu, jak se zdá, mi zatím navodí kvalitní zelený čaj.

    OdpovědětVymazat
  11. ->milans: jj, modré oddílové tílko Ultrasportu na modrém dlouhém Sensoru, to jsem byl já. Zatímco já sotva doběhl, ty už ses mezitím stihl takhle nabalit. :o) O Tvých časech se mi zatím nemůže ani zdát. Budu muset tu slivovici vyzkoušet. :DAle vážně. Nechám si ji dovézt. Sice mě nejspíš jako skoroabstinenta složí, ale nejsi první, kdo mi jí doporučuje, takže na ni něco být musí.

    OdpovědětVymazat
  12. každopádně jsi to pěkně nenapsal.přeji brzké uzdravení, doporučím nespěchat a pořádně doléčit.

    OdpovědětVymazat
  13. ->dan67: Budu se snažit. Jen, jak se znám, až mi otrne, budu chtít zase běhat. Těžko poznávám, jestli jsem již pořádně doléčený, když už na sobě nepozoruju subjektivně žádné potíže.

    OdpovědětVymazat
  14. mám sklerozu, tan už si nepamatuji, jak jsi to přesně psal,a jsem nechutně líný to znova čístalemoje doporučení je tak na minimálně 10-14dní zcela vysadit, teplo, vitamíny,... a pak pěkně postupněa pokud v tom jsou namočené antibiotika, tak týden po dobrání klid a pak zlehka...

    OdpovědětVymazat
  15. Takže je to takhle: Výtěr neodhalil žádnou potvoru. S největší pravděpodobností jde jen o po nemoci výrazně citlivé sliznice, reagující přehnaně například i na \"obyčejný\" virus rýmy (jestli jsem to dobře pochopil). Krk už téměř necítím, i když dlouho se mi to stěhovalo zleva doprava a zase zpět. Mám na sebe být opatrný, vynechat studené nápoje, byl mi doporučen Bioparox, cucám Preventan Akut a dál mám používat Stopangin nebo Jox. Vitamíny jsou samozřejmostí. Antibiotika do toho byla namočená na začátku března, kdy jsem jimi léčil angínu. Chyba byla nejspíš v příliš brzkém zahájení tréninku po jejich dobrání (jenže co mám dělat, když jsem bez toho běhání úplně nemož(c)nej?). Od posledního běhu je to dnes 8 dní, takže doufám, že o víkendu bych mohl pomalinku vyběhnout.

    OdpovědětVymazat
  16. možná to není úplně přesně řečené, nebo pochopené/nepochopené.V mládí dcera opakovaně trpěla na \"kašel bez nachlazení, bez teplot\". doktor mi to vysvětlil jako přecitlivělost sliznice dýchacích cest po infekci.Pro představu, pokud si vyrobíš odřeninu, tak to nejdříve bolí a krvácí, pak tam je \"strup\", a kůže se hojí do úplného pořádku delší dobu. A v dýchacích cestách to bude podobné.Tak přeji co nejmíň treninkových výpadků, ať si to \"rozdáme\" na nějaké hodinovce.

    OdpovědětVymazat
  17. Zhruba tak nějak jsem to, Dane, pochopil. Díky za potvrzení.Trochu mě mrzí že si nedám 1/2PIM, ale při té ceně si ho s klidným srdcem odpustím. Horší je to s první možností běžet 14 za hodinu. Sokolovskou hodinovku 4.4. si nedám, resp. běžet jí můžu, ale spíš jí odklušu. Stejně tak to nejspíš dopadne i s Pardubickým půlmaratónem. Jinak na hodinovku se letos hodlám zaměřit (pokud maratón, tak až na podzim) a můj plán účastí na hodinových krouženích vypadá zatím takhle:26.6. Česká Lípa4.7. Chomutov23.8. Plzeň9.9. Praha-StrahovTak třeba se někde uvidíme a k těm čtrnácti si pomůžeme.

    OdpovědětVymazat
  18. pěkně jsi to napsal, česká lípa vypadá nadějně.já zatím konkrétní plán nemám, jen si tak nezávazně čárám v domanského termínovce.

    OdpovědětVymazat