pondělí 20. srpna 2007

Akce: City triathlon
Termín konání: 19.8.2007
Místo konání: Karlovy Vary

Na sprinttriatlonových tratích - tedy 0,75km plavání, 20km cyklistiky a 5km běhu - proběhl 0.ročník neoficiálního Runblogerského přeboru Čech v triatlonu. Přeboru se zúčastnili tři borci, měli tedy všichni již dopředu jistotu pomyslné medaile. Teplotu vody jsme nebyli schopni zjistit, ale neoficiální odhady hovoří o 16 - 18°C. V deset hodin skočili do celkem chladných vod dva runblogeři - 3COP a vefis, spolu s dalšími triatlety, startujícími v open závodě. Koyama odstartoval z vody. Jak nám po závodu sdělil, nebylo to proto, že by nebyl schopen odstartovat skokem, ale vždy mu prý spadnou brýlky a jeho zdržení je větší než časový zisk ze startovního skoku.

3COP si začal od začátku budovat náskok a prokázal tak, že je nejlepším plavcem z účastníků přeboru. Navíc využil výhod neoprenu, a tak měl už na první bójce evidentní náskok. Na druhém místě tam byl vefis, těsně stíhaný koyamou. Potom koyama nabral špatný směr a skupinka, ve které plaval i vefis, ho vytrousila. U další bóje ho navíc potloukly juniorské piraně, startující o dvě minuty dříve a předplavávající ho o kolo. Po výběhu z vody a následném skoku z mola do druhého kola se koyamovi stalo přesně to, co předpokládal. Spadly brýlky. Vyléváním vody a jejich úpravou ztratil další vteřiny, které však vzhledem k dalšímu průběhu závodu nehrály příliš velkou roli. Naopak plovoucí zednická lžíce obalená maltou - vefis se začal přibližovat 3COPovi. Z vody nakonec vylezl první 3COP, asi o minutu a půl později se do depa dostal vefis. Vefis při převlékání usedl na zem, zatímco 3COP opouštěl depo. Tady vefis určitě nějakou vteřinku ztráty nabral. Další drobnou chybou, kterou odhalila naše pohotová fotoreportérka, bylo, že se pokoušel nasednout na kolo už v depu.

Na koyamu jsme si pak museli v depu počkat další více než dvě minuty. Depo zvládl slušně za necelou minutu a půl, ale přestože byl toto již jeho 24 triatlon (včetně dvou aquatlonů), ani on se nevyhnul začátečnické chybě. Nepřekontroloval své vybavení a teprve, když nasedl na kolo, zjistil, že mu vypadl šroubek z klipsny a více než dvě minuty se snažil pravou nohu ukotvit na šlapce tak, aby ho volná klipsna co nejméně omezovala. V cíli jsme se dověděli, že mezitím dostal křeč do kyčle, která ho trápila skoro celých pět kilometrů.

Na cyklistice se koyama pouze trápil. "Nemám naježděno a navíc mě cyklistika nebaví a nejde mi. Plavání není o moc lepší, ale nemám k jeho tréninku takovou nechuť jako ke kolu. Nejprudší část Zámečáku jsem vždy vyhučel 15 - 16km/h a když se to srovnalo, sedl jsem si a jel jsem sotva deset. Cyklistická taktika jak' fík. Trénoval jsem v Sokolově pár výjezdů na Hard, ale to je oproti Zámečáku slabej čajíček." Pro ty, kteří neznají kopec na Hard, jen uvedeme, že je to strategický kopec, během něhož se projíždí kolem transfúzní stanice, nemocnice, oddělení policie a končí u hřbitova. ;o)

Cyklistická část triatlonu spojila koupaliště Rolava s centrem města. Tam se jely 3 okruhy. Ty začaly kolonádou, následovala nejtěžší část - výjezd Zámeckého vrchu, potom za Malé Versailles otočka a zpátky kolem Chrámu svatého Petra a Pavla, dolů ulicí Krále Jiřího, prudkou zatáčkou na pěší zónu třídy T.G.Masaryka, kolem Lázní 5 a tunelem pod hotelem Thermal zpět do lázeňské (kolonádní) části města. Na této náročné trati prodal své naježděné kilometry 3COP a byl z runblogerů opět nejrychlejší. Ani vefis si nevedl špatně, než udělal chybu a zajel do depa po druhém kole. Uvědomil si to a vydal se zpět na trať. Ale jak nám řekl zklamaný v cíli: "Ztratil jsem určitě pět minut, strašně mě to štve."

"Hodně mě překvapilo, když jsem uviděl na obrátce nad Malým Versailles vefise za sebou," vyjádřil se k vefisově chybě koyama. "Byl jsem přesvědčen, že jede daleko přede mnou, jeho kolo jsem v depu neviděl. Ale můj odkrvený mozek ani nenapadlo, že se mu mohlo stát něco jiného než, že nakonec přeci jen vyplaval za mnou."

Do běhu tedy vybíhali účastníci přeboru v pořadí 3COP, koyama, vefis a na tom se až do cíle nic nezměnilo. Zatímco 3COP probíhal Sadovou kolonádu k otočce kolem Hadího pramene, sbíhal koyama teprve ke kolonádě Mlýnské a vefise ještě čekaly schody naproti Thermalu. V běhu se nakonec nevyhnul chybě ani 3COP, který odbočil po prvním kole do cíle. Ale rychle se vrátil a s přehledem své vítězství udržel. Druhý proběhl cílem koyama se ztrátou pěti minut a padesáti vteřin. O další dvě a půl minuty později se v cíli objevil vefis.

Na běžeckou trať si postěžoval koyama: "Všichni měli strach ze schodů naproti Thermalu, ale ty byly celkem v pohodě. Horší byl ten člunkový běh ve Dvořákových sadech. To nemělo s během vůbec nic společného. Rozeběhnout, zastavit, otočit o sto osmdesát stupňů, rozeběhnout se, za chvíli zase zastavit...a tak pořád dokola. Dvanáct otoček o sto osmdesát je na pět kilometrů opravdu příliš. Na běh jsem se těšil, ale tahle trať mě hodně zklamala."
"Asi i proto jsem zaběhl o dvě minuty pomalejší čas, než na jaký jsem se cítil," dodal zklamaně.
A ještě výsledky:
1. 3COP 1:25:47,8
2. Koyama 1:31:38,6
3. Vefis 1:34:07,8

Po závodě už je hej.
I Martin Krňávek měl Zámečáku plný brejle.
Ospalý vítěz
Koyama se ještě v podvečer vyklusal na 6,8km mírně členité trati běžeckého závodu Dvořákovy okruhy za 30:57. Více fotek najdete na webu Ultrasport Sokolov (v odkazech) ve fotogalerii.
(jih) - koyamovo nezávislé reportérské alter ego

1. Gratuluji k výborným umístěním na přeboru Čech.Věz,že i u \"nás\" na Moravě máme zdatné blogující běžce úspěšně absolvující triatlony.

2. to Milan: Tak počkáme, jak dopadne Přebor Moravy a nejlepší si to spolu mohou rozdat na Runblogerském MČR. ;o)

3. Ahoj všem.Krásná reportáž. Konečně jsem sesmolil svou tak mrkněte. Další fotky dodám později. Mohl jsem dopadnout určitě lépe, ale více se dočtete na mém blogu. Gratuluji Koyamo, pěkně jsi to dal.Děkuji za krásné fotky.

4. Já děkuju za zážitky a příjemně strávený den. (I když dnes mám nohy jako z olova. ;o) )

5. Pěkný článek a gratuluji k výborným výsledkům. Já si letos poprvé triatlon zkusil, byl jsme na Hulmenovi (450m, 30km, 6,3km). Jediné na co jsem si věřil byl běh, ale ono ejhle po kole jsem se nemohl rozběhnout a začaly mě hned od začátku chytat křeče do stehen. Takže běh byl v podstatě jen trápení. Nemohlo to bylo tím, že jsem na kole najel jen asi 200 km :-)).

6. to Aldaman: Nejspíš to tím bylo. ;o)Já tyhle stavy zažívám dost často (nejlepší :D je popsán tady: http://koyamasfamily.blogspot.com.cz/558382-z-rodinneho-suplete-druhy-triatlon.phptuším, že v devátém a desátém odstavci)A i teď ve Varech jsem k němu neměl daleko. Co bych taky chtěl po 500km na kole, že jo? :o)

7. naštěstí pro mě je priotita běh. Jen jsem si říkal, zkusit se má všechno a tritlon jsem ještě nezkusil. Ne že by se mi to nelíbilo, určitě je to zase něco jinýho, než jen samotný běh, ale už tak tak stíhám běhání ( občas manželka brble, že pořád jen běhám ) a tak bych musel víc jezdit na kole a občas si jít i zaplavat :-)). NO uvidím jak to bdue příští rok. Letos už na kole nic nenajedu, protže po návratu z dovolené nám vykradli sklep a kolo je v p.....

8. Aquathlony?Ahoj alter ego :-),kde a kdy běžel Koyama ty aquathlony? Taky bych si nějaký chtěl zkusit a za boha nemůžu žádný najít.D.

9. TAKAE - Tisková agentura Koyamova alter ega vydává zprávu pro Advida: Koyama absolvoval 2 aquatlony v roce 2006 v Karlových Varech. Aquatlon se konal i letos: http://www.triatlon.cz/index.php?page=kalendar-detail&Id=164ale Koyama se nezúčastnil, neboť 1km plavání (a jen 3 + 3km běhu) při jeho současné plavecké antiformě, by bylo čiré zoufalství.

10. to Aldaman: Mám to podobně jako ty. Priorita je běh. Ke kolu jsem se dostal díky běžeckým zraněním (podobně k plavání), a pak jsem si řekl, co takhle zkusit TT, když je přes léto celkem málo běžeckých závodů. U nás manželka nebrble, protože běhá taky. ;o)A ty kola ve sklepě, to je velký problém. Krade se příšerně. Mám obě v bytě, ale malý si s nima chce pořád hrát a začínám se bát, že je na sebe strhne. :o(

11. Ahoj,velká gratulace všem runbloggerům...vzpomínala jsem na Vás, jak to jde. Byla jsem blízko (kousek od Kraslic), ale bohužel rodinné povinnosti mi neumožnily dělat alespoň diváckou kulisu :-(

12. No já se zrovna přestěhoval do nového bytu a tak jsem si myslel, že to bude v pohodě ve sklepě za dvěma uzamykatelnými dveřmi. Nové už bude určitě na balkoně !! Já taky zkusil tritlon i díky tomu, že přes léto není moc běžeckých závodů. A naštěstí zranění se mi zatím vyhýbá.

13. Ahoj mapo.To je škoda, že ses nemohla přijet podívat. :o( Určitě by ses pobavila. Minimálně tak, jako jsme se bavili my. ;o)

14. Děkuji TAKAE. :-)Jinak to mám s TT jako vy. Běh je hlavní, plavání začalo jako doplněk k běhu a když už jsem plaval, tak jsem chtěl, aby to k něčemu vypadalo a taky abych nebyl tyčka a pak už jsem to chtěl skloubit při závodě a aquathlon jsem nenašel, tak jsem zkusil Kytlice. A bavilo mě to.

15. Po vzoru mnoha, myslím, že i tvého Advide, uvažuji o plaveckém kempu v Chrudimi, abych z kontrolovaného tonutí udělal alespoň nekontrolované udržování se nad hladinou. :o)

16. Já také děkuji za zážitky. Já mám nohy OK. Byli jsme s 3COP hned druhý den běhat lehkých 12,5km v tempu 9,8km/h. Tak jsme trochu rozehnali laktát. Dnes jdu na noční, tak doufám, že přežiju :-)

17. Jinak si nemyslím, že by jsi kontrolovaně tonul. Plaval jsi dobře.

18. to vefis: Díky. Tak v tom případě pojedu do Chrudimi, abych plaval ještě líp. :D

19. Ještě:Já jsem se totiž k těm olověným nohám proklusal už v sobotu v podvečer. ;o)

20. Jste neřekli, že to je runblogerské mistrovství Evropy. Bysem třeba taky přijel a bojoval o bramborovku. Já to krátké honění se sice moc nemusím, ale třeba bych to přežil:-)Škoda, že to bylo tak daleko. Aspoň máte fůru západočeských zážitků:-)

21. to vl001: Zatím jenom přebor Čech. Kdo ví? Třeba příští rok. ;o) A myslím, že bys to přežil určitě. Když jsem to přežil já, přežije to každý. Ty jako letošní dvojitej IM bys musel ještě se mnou povinně na ten podvečerní \"výklus\". Zvlášť, když bys přijel tak zdaleka. :o)

22. Nazdáár, až nyní jsem se dostal k computeru a čumím. Moc pěkně jsi to napsal a těch fotek, fakt nádherný. Byl to pěkný závod, ale ten kopec, kterého jsem se původně nebál byl fakt síla. Díky za pomoc při orientaci ve Varech. Jsi drak.

23. to 3COP: Zdar. Díky za chválu. Většinu fotek (kromě těch z elitky) má na svědomí Dáša, takže v tomhle směru padá chvála na její hlavu. :) Pokud se pomoci dostat na start týče, tak jako skoro našinci mi to přišlo samozřejmé. Takže není za co.Moc jsem si celý ten den užil, tak doufám, že se někde zase po(u)tkáme. ;o)to vefis & 3COP: Btw. před chvílí jsem se vrátil z 8km rege-výklusu. Včera jsem se nebyl schopen dokopat k ničemu náročnějšímu, než byla pěší cesta do Kaufu a zpět (cca 5km ;o) ).

24. To vloo1: Příště nás doufám v KV bude více runblogerů. Uděláme si zase takový svůj závod v závodě. A určitě to přežiješ a ještě si to moc užiješ.To Koayma :Včera jsem absolvoval noční směnu a pak regespánek :-). Dnes nejsem schopen dokopat se k ničemu. Čeká mě druhá noční :-(. Tak jsem si to alespoň vynahradil těma 12,5km, po závodě. Jinak Dáše ještě jednou díky za krásné fotky.

25. Díky za pochvalu fotek. Je to docela kumšt umět fotit sport. Zvlášť když mnou cloumá desetikilový Matýsek. Cukl mi rukou třeba v momentě startu. No, a než jsme se vyhrabali z Rolavy do centra Varů, bylo skoro po cyklistice. Takže 3COP byl moc rychlej.