pondělí 12. května 2008

Tretra

Co tak můžu v Den osvobození čekat od sebe a hlavně od pěti kilometrů na dráze, když jsem v předchozích třech víkendech běžel postupně půlmaratón, maratón a opět půlmaratón?
Dám si malý test, abych to zjistil. V úterý, dva dny před Chodovskou tretrou si zaběhnu v tréninku desítku. Dva kilometry volně, dva svižně, dva volně, dva svižně a na závěr dva volně na vyklusání. Z těch svižných čtyř kilometrů pak odpočtem deseti až patnácti vteřin na kilometr získám tempo, kterým se pokusím běžet. Volné dva kilometry se pohybovali od 10 do necelých 11 minut. První ze dvou svižných dvoukiláků jsem dal za 8:16 a druhý za 8:28. To je tedy průměrné tempo 4:11 na km. Odpočtem zmiňovaných vteřinek získávám tempo 3:56 - 4:01min./km. Ach jo! Takže se opět budu pokoušet o osobák, který má hodnotu 19:44. To bude zase dřina.
V poledne si odběhl svou stovku Matouš, my jsme se zaregistrovali a odjeli jsme domů nechat Matouše vyspat. Vracíme se Chodovská tretra - logov půl čtvrté. Na čtvrtou je připraven start mužů a půl hodiny po nás mají svůj start ženy. Pravda přišli jsme sice odjezdem o celý mítink (například nabitý mužský disk), ale odpočinek je důležitá část regeneračního procesu.
Je docela vedro, ale při pětce se mnou tolik nezamává. Nazuju si tretry (přeci jen chci útočit na osobák) a jdu na startovní lajnu. Mám číslo 77, tak snad mi přinese nějaké štěstí. Alespoň v tom, že mě nebude bolet kotník, který jsem si lehce zvrtl při úterní procházce s Matoušem v krosničce na zádech.
Zazní startovní výstřel a vyrážíme. Někteří úměrně své kondici, jiní (třeba já) jako splašení koně. První kolo za 1:15. (Tady musím upozornit na nestandardní velikost chodovského oválu - 333,33m, který při pětce tedy poběžíme patnáctkrát. To jen abyste si nemysleli, že jsem dal čtyřstovku za 75 vteřin :o) To je tempo 3:45/km. Moc rychlé a zároveň pomalé. Všichni přede mnou jsou výrazně rychlejší, a tak je ze mě najednou tahoun další skupinky. Není to zrovna příjemná úloha. Vítr sice moc nefouká, ale trochu přeci. Druhé kolo je za 1:17, pořád moc rychlé. Měl bych běhat okolo 1:20. Třetí kolo sedí nachlup. 1:20, první kilometr za 3:52.
Umravněný běžím ve druhém kilometru okruhy za 1:20-1:21, takže druhý kilák je za 4:02. Na začátku třetího kilometru nevydrží tempo Jirka V., jde přede mě a brzy se mi vzdaluje. Za mnou je už jen Arnošt. Tentokrát jsou okruhy za 1:21-1:22. Vzácně vyrovnané, ale už to je trochu pomalé vzhledem k útoku na OR. (Opět mám ovšem tři kilometry pod dvanáct - na Chodovské tretře už po třetí - zatímco v samostatném závodě na 3000m se mi to ještě nikdy nepodařilo.)
Ve čtvrtém kilometru to přijde. Ještě jedno kolo za 1:21 a další dvě jsou najednou za 1:24. Je to stále větší dřina. Kolem mě Chodovská tretra - mezičasy Jirkase míhá špička, jakobych snad stál nebo dokonce couval. Arnošt jde přede mě. Nějak nestačím s dechem a ihned je mezi námi nedoskočitelná mezera. Pátý kilometr potom začíná ještě hůř - 1:27. Je mi jasné, že už nebojuju o osobák, ale o prolomení hranice dvaceti minut. Zkusím zabrat a maličko to jde. Je to ovšem jen vidinou konce závodu. Opět jsem na 1:21. Do poslední okruhu se zahryznu a zvýšenou rychlostí se pokusím pod dvacet dostat. Jde přeci už jen o třetinu kilometru. Poslední kolo dávám za 1:06, takže výsledný čas je nakonec 20:02. Ani dvacítka nepadla. Budu muset začít běhat rychleji i v tréninku. Pořád je tu totiž příslib, že když vydrží zdraví, mohla by na podzim po dlouhé době znovu padnout čtyřicítka na desítce.
Chodovská tretra - Dáša s M.Preibischovou
Dáša běží "s" Monikou Preibischovou. :o)
V půl páté startuje do pětky Dáša. Nedává si žádné zvláštní cíle. Forma na osobák 23:07 je zatím v nedohlednu, takže půjde spíš o trénink rychlosti. Jako obvykle vyráží Dáša ze zadních pozic. Běží ještě spolu s běžkyní z Karlových Varů. Postupně přidává a pár závodnic posílá za sebe. Včetně běžkyně z Karlových Varů Lelkové, jejíž jméno zjišťuje v cíli. Blíží se ještě k dalším, ale na to by potřebovala má ultravytrvalkyně ještě kus běžet. V posledních dvou okruzích se najednou zmátoří zmiňovaná Radka Lelková a použije zbraň, na kterou Dáša nemá ve svém arsenálu protizbraň - finiš. Nakonec tedy končí kousek za svou souputnicí v čase 24:25. Tentokrát máte možnost se podívat na podrobně zpracovanou tabulku (dokonce po jednotlivých okruzích) Dáši mezičasů.
Chodovská tretra - mezičasy Dáša
koyama

Žádné komentáře:

Okomentovat