středa 10. září 2008

Pekelná třináctka

Třetí náročný závod během čtyř dnů. Asi jsem se už úplně zbláznil. Ale když už jsem zavítal do těchto končin, přijde mi líto ty závody neběžet. Kdo ví, kdy se sem zase dostanu? A možná budou tyhle tři závody i dobrým tréninkem na MS veteránů v běhu do vrchu.
Závod má trochu volnější organizaci. Start se párkrát o několik minut odsune, až se místo v 16:45 startuje po páté. Ostatně je nás tu pět a půl, takže proč bychom se nedohodli.
Startuje se u Jiráskovy chaty v Dobrošově a běží se dolů. Až do Pekla. V očekávání dlouhého seběhu všichni vyrazí jako střely. Pekelná třináctka: StartJá naopak ve strachu z pozdějších výběhů krotím své nohy, jak jen to jde. Okolo mě se pohybuje běžec se psem. V lese pustí psa z vodítka a to se mi přestává líbit. Třikrát nebo čtyřikrát mi pes vlítne do cesty tak, že musím téměř zastavit. Na mé kotníky to nepůsobí zrovna blahodárně. Při jednom z takových basketbalových zabrzděních poplácám tedy psa důrazně po zadnici. Zabralo to alespoň na jeho pána. Brzy mě předbíhá a omlouvá se mi. Po nějaké chvíli bere psa opět na vodítko. Spíše než kvůli mě, kvůli protijedoucím cyklistům. Pak však zůstávají oba za mnou. Vypadá to, že si odskočili vykoupat se do potoka.
Ženu se tedy za nejbližším běžcem před sebou. Potřebuju s někým nebo alespoň za někým běžet. Vůbec to tu neznám. Trať je sice sem tam značená žlutým fáborem, ale jinak se běží po turistickém značení a já si vážně z výkladu trati nepamatuju, kde přesně se má odbočit z modré na červenou a z červené na žlutou. Navíc se do toho všeho ještě pletou žluté šipky namalované na zemi, které zřejmě patří k jinému závodu a dost matou.
Dobíhám pod kopec Koníček a nahoře kousek nade mnou se serpentinami do něj drápe běžec v modrém. Přecházím do chůze, tahle stráň snad ani vyběhnout nejde. Brzy modrého předcházím a za chvíli jde přes nás oba opesaný běžec.
Sotva se vydrápeme nahoru, těžce nasbírané cenné metry převýšení ztrácíme v dlouhém prudkém seběhu. Na konci seběhu odbočím vlevo. Poprvé se nechávám zmást žlutou šipkou na zemi. Naštěstí na mě modrý houkne (díky!), a tak nabírám jen něco přes sto metrů navíc.
Za chvíli je tu další stráň. Opět jí chůzí serpentínujeme nahoru. Tahle nízkohorská turistika už mi začíná jít na nervy. Když s vyplazeným jazykem vyplazím i tenhle kopec, mám toho plné zuby. Čím dál, tím častěji využívám jakýkoliv kopec jako záminku k chůzi. Mým problémem je, že zatímco ostatní přejdou z pomalého běhu do rychlé chůze, já změním pomalý běh v pomalou chůzi. Tak se mi modrý začíná vzdalovat.
Pomalu, veeelmi pomalu se blíží konec závodu. Ohlížím se za sebe, jestli ještě hrozí nebezpečí předběhnutí. Nebo se možná jen ujišťuju, že už jsem konečně úplně poslední. A pak, několik Pekelná třináctka: Před cílemstovek metrů před cílem, se nechám zmást žlutou šipkou podruhé. Tentokrát mi to dojde až po téměř třech stech metrech, když přes pole uvidím běžet modrého vpravo ode mne polní cestou. Přemýšlím, jestli to nemám střihnout polem, ale nakonec se vracím.
Stoupám do posledního kopce k Jiráskově chatě a jsem totálně na šrot. Běžím, tedy alespoň se domnívám, že je to běh. V nohách cítím nejen dva předchozí závody, ale i všechny ty skalní túry s dvaceti kily na zádech.
V cíli si odmáčknu čas 1:15:29. Děs! Zvažuju, jestli mi tahle náročná dovolená pomůže k té nejlepší formě za čtyři dny při MS veteránů v běhu do vrchu nebo mě totálně zhuntuje tak, že si z MS udělám turistický výšlap. Se uvidí.
koyama

2 komentáře:

  1. Se už vidělo, ne? Závodů se dá absolvovat mraky, popsat je trvá často dýl než je běžet. To znám:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Samozřejmě máš pravdu. Se už vidělo. Ale každý díl správného seriálu musí přece končit nezodpovězenou otázkou.A s popisem závodů máš taky pravdu. Mnohdy dlouho hledám tu správnou myšlenku a když už jí konečně najdu a začnu jí zaplňovat prázdnou stránku, je nutně potřeba někoho přebalit :o) či po někom uklidit zničehonic se vytvořivší apokalyptický bor...nepořádek. Myšlenka uteče a já tak někdy mám třeba tři rozpracované verze, které absolutně nejdou slepit. :o)

    OdpovědětVymazat