úterý 5. ledna 2010

Novoroční proběhnutí se (loňským rokem)

Na Nový rok jsem se po dlouhých sedmi měsících opět postavil na start běžeckého závodu.
Vybral jsem si to nejkratší, co se v okruhu 60 kilometrů nabízí - dvouapůlkilometrový Novoroční běh okolo Lokte. Vůbec jsem netušil, co od sebe čekat, a tak jsem více než kdy jindy nemínil závodit. Hlavně nepřepálit začátek, říkal jsem si, aby sis neprotrpěl závěrečné stoupání na  náměstí. (Profil by hustey.) Ono se to lehce řekne, ale hodně těžce realizuje. Celý ten dlouhý táhlý skoro dvoukilometrový seběh jsem se cítil v pořádku, ale když na závěr zhoustly vrstevnice, chtělo se mi plakat. O mém pověstném závěrečném zrychlení jsem si mohl nechat jenom zdát a mírným protažením kroku jsem horko těžko vybojoval časem 12:18 průměrné tempo pod 5 minut na kilometr. Když jsem svůj výsledek srovnal s Dáši taktéž novoročním výkonem na skoro 6,5 kilometru dlouhé trati z Doubí na Svatošské skály a zpět (33:14), rozhodl jsem se nad sebou zamyslet. A z mého zamyšlení vzešel plán prozatím co nejvíce šetřit starty. Ještě by se mi totiž mohlo stát, že od Dáši utrpím třetí porážku. ;)
Ale proč hlavně vznikl tenhle článek? Chtěl bych se ohlédnout za nedávno skončeným rokem 2009. (Pokud nemáte chuť číst skuhrání tlouštíka s mizernou kondicí, tady byste měli raději svou četbu ukončit.)
Tak tedy: Toho, co se loni povedlo je ve srovnání s tím, co všechno nevyšlo, zatraceně málo. Jakžtakž mi to běhalo pouze v dubnu, kdy jsem celkem slušně zaběhl půlmaraton v Pardubicích a desítku na dráze v Sokolově. A to je vlastně všechno. No, možná bych mohl zmínit ještě Sokolovský desetiboj na začátku července, který jsem přežil a přestože už jsem tou dobou vlastně měsíc netrénoval, tak jsem na mé poměry urval i slušný bodový zisk.
Jinak jsou to už jen, řečeno proti Hájkovi z Básníků, samá negativa a sociální nejistoty. Už od února jsem se trápil s bolavými achilovkami a problémů s nimi jsem se zbavil (znovu musím pro jistotu klepat) až v závěru roku. Za celý rok jsem prodělal tři angíny (či záněty mandlí), 4 virózy a ke konci roku pravděpodobně i prasečí (nebo distingovaněji řečeno mexickou či pandemickou) chřipku. U lékaře jsem s tím nebyl a ani jsem nechrochtal, ale kam až má paměť sahá, tak teploty vysoko přes 39°C si u sebe nepamatuju. A to se mi ani nechce mluvit o bolesti celého těla a hlavy, která mě svou silou přibila do postele na pět dnů a donutila mě poprvé v životě nakombinovat takový dryák, jakým je paralen s brufenem. O tom, že mě kašel málem roztrhl, se myslím, ani nemá smyslu zmiňovat.
Můžu pominout, že mi loni zvládl zubař vytrhnout dva zuby. Ovšem těžko zapomenu na totální škodu na autě. Pocit, kdy se probudíte jízdou v pangejtu není zrovna z těch povznášejících. A když se pak auto povznese místo vás, tedy převalí se z boku na bok a zatančí piruetku na předku, pak už je to zážitek naprosto nezapomenutelný. Už jen jako shnilá třešinka na dortu se pak v tomto soupisu skví ztráta zaměstnání "za to, že jsem si dovolil jít na mateřskou."
Ale což, pokusím se skončit optimisticky. Většina problémů je zažehnána a já směle vyhlížím k lepším zítřkům. A nejen vyhlížím. Já se pro to snažím i něco dělat. Sice jsem v předchozím příspěvku naznačil, že předsevzetí si letos nedávám...a taky že ne. Ale včerejším půstem jsem (bez jakéhokoliv předsevzetí) zahájil mé hubnutí směrem od 85 k 75 kilogramům. Nejde o žádnou dietu (jsem jejich zapřísáhlý odpůrce - tedy alespoň takových, jaké jsou podávány ve většině populárních knih). Jen jsem se rozhodl řídit krátkým heslem: častěji a méně. Na toto heslo si krásně můžete naroubovat téměř cokoliv. Častěji se hýbat a méně jíst. Častěji jíst menší porce. Častěji kvalitní potraviny (zelenina, ovoce, ryby...) a méně sladkostí (či v poslední době v mém podání i uzenin). A ještě jedno důležité rozhodnutí jsem učinil. Rozhodl jsem, že skoncuju s nočním bílým sportem. A to nejen tím, že si pořídíme nerezovou lednici...
No, nebude to jednoduché. Tak mi držte palce.
Výsledky Novoročního běhu na Svatošské skály.
Článek a výsledky z Novoročního běhu okolo Lokte.
Fotky z Novoročních běhů.
koyama

7 komentářů:

  1. Drzim palce :) Podle toho, co pises, si troufam odhadovat, ze letosni rok zkratka musi byt lepsi, nez ten lonsky :)

    OdpovědětVymazat
  2. Taky držím palce na letošek! \'09 byla holt krize..

    OdpovědětVymazat
  3. pozdrav od fňukajícího tlouštíka s mizernou kondicíAhoj Jirko, jak jsem si zkraje roku říkal, že to mám blbý, tak když jsem Tě potom sledoval ve zbytku roku, mně to šlo pomalu nahoru a v sezóně se i povedlo něco odzávodit, kdežto po našem setkání v Otrokovicích pro Tebe de facto sezóna skončila. Po těch útrapách však musíš mít organismus zocelený tak brutálně, že letos budeš mít problém spíš brzdit. Budu držet palce ve všem včetně hubnutí, v tom taky lítám:-)Zdravím všechny u Koyamů. MartinH

    OdpovědětVymazat
  4. bugik: Snažím se stát nohama pevně na zemi a říkám si raději jen, že by nemělo být těžké tenhle rok lepším udělat. Ale znáš to rčení: Nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř? Takže nerouhejme se. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Machy, jmaselnik: Kluci díky, budu se snažit a dávat na sebe pozor (tj., jak řekl Martin, brzdit se). Už třeba jen proto, aby to tady nezelo prázdnotou. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Jirko, určitě to půjde..........ale u některých věcí je lepší \"hodně\" a ...... \"častěji\" :D

    OdpovědětVymazat
  7. amater: Raději se Jirko ani veřejně nebudu ptát, u kterých věcí. :D

    OdpovědětVymazat