středa 11. května 2011

Předčasně splněno

O desítce v Nýřanech (Běh města Nýřany) se občas tvrdí, že je o několik desítek metrů kratší. Nehodlám to vyvracet. Zvláště, když všichni jedním dechem dodávají, že je o několik desítek sekund těžší než jiné desítky.
Časy, jichž tu většina dosahuje, jsou zhruba o jednu až dvě minuty pomalejší než na snadných rovinatých desítkách. Je to dáno jak profilem, kdy jsou první dva a poslední dva kilometry přinejmenším zvlněné, když ne kopcovité, tak charakterem povrchu, kdy je zhruba polovina trati v terénu, místy i s náročným kličkováním mezi stromy po úzkých pěšinkách. K rychlým časům nepřispěje ani počasí, které tu bývá většinou horké a převážná většina závodu se odehrává na nemilosrdném slunci mezi poli.

Já jsem si letos do Nýřan vytkl za cíl čas pod 46 minut. Při výše zmíněných záludnostech a obtížnostech tratě by byla potom jednoznačná perspektiva času v Kladně na Lapáku pod třičtvrtě hodiny. Jak to tu tradičně dělávám, vyrazil jsem jako střelený. Není divu. Na začátku se tu krouží necelá dvě kola po dráze a mě se do dneška nějak nepodařilo dopátrat toho, zda je tu jeden ovál dlouhý 300 metrů nebo jednu třetinu kilometru.

Na prvním kilometru jsem tedy za 4:19 a to je s uvážením všech okolností (např. krátkým ale výživným kopečkem v závěru prvního kilometru) výrazně přepálené tempo. Pokusím se zkrotit, což se mi časem 4:31 podaří. Běžím za dvěma děvčaty a vypadá to dobře. Tedy teď myslím to tempo :), protože se zdá, že takhle by to mohlo být někam lehce nad 45 minut.

Třetí kilometr však ouha! 4:49 je příliš velké zpomalení. Nebo, že by pořadatelé tenhle kilometr špatně označili. Nemůžu to posoudit, protože přichází dlouhý a úmorný úsek mezi poli a organizátorům se tady kilometrové značení zcela vytratilo. Další značený kilometr je až na cestě zpět a ten kilometr nese číslo sedm. Podle hodinek mám poslední čtyři kilometry za 17:09, tedy tempem 4:17 na kilometr. Je sice pravdou, že oběma děvčatům jsem utekl, předběhl jedno další a i pár chlapů, u kterých mi to, že jsem je hned nechal za sebou, na rozdíl od děvčat líto nebylo, ale kdo ví, jak to s těmi kilometry vůbec je, když hned ten osmý mám za předlouhých pět minut a devatenáct sekund.

Unavený jsem, ale nezdá se mi, že by až tak moc. Ale osmý kilometr tvrdí něco jiného. Tímhle pomalým úsekem se mi úplně hroutí plán, který se mi mezi jednotlivými běžeckými kroky zrodil v hlavě: zaběhnout už tuhle desítku pod 45 minut. Na poslední dva náročné kilometry mi totiž zbývá jen osm minut a padesát čtyři sekund. K mé velké potěše je však devátý kilometr o něco kratší, protože  na zrychlení nemám dostatek sil, přesto však stopky tvrdí, že byl za 4:03.

Do posledního kilometru dám skoro všechno. Na oválu dokonce mohutně finišuju, ale je z toho kilometr jen za 4:30. Tedy JEN... JEN vzhledem k rychlosti a úsilí, které jsem do posledního kilometru vložil. Ovšem výsledný čas, který mi svítí na zápěstí, mě zase po dlouhé době naplnil nadšením. MÁM SPLNĚNO! Po dvou letech se mi na desítce opět podařilo dostat se pod 45 minut. Naposledy jsem se pod třičtvrtěhodinu dostal právě tady v Nýřanech v roce 2009 časem 44:51 (když jsem dva týdny předtím dokázal natočit desítku na staďáku v Sokolově za 42:51).

Nýřany 2011 - batůľkář :)

Jak je vidět, pořád s sebou vpředu tahám zbytečný čtyřkilový batůžek.

Když tady tenhle příspěvek sepisuju, ptám se sám sebe, jestli je důvod do toho Kladna vůbec jet? Pak mi oči padnou na můj zlehka předělaný tréninkový plán, který nese nadpis 10 km za 44 minut. A je jasno. Do Kladna jedu, protože Kladno to je to město....tam zkusím zaběhnout desítku, jejíž čas bude začínat číslicí 43. Vždyť tu přece na začátku bylo napsáno, že Nýřany jsou o minutu až dvě pomalejší než jiné desítky....

P.S. Večer jsem si ještě "vyklusal" 5000 m na Chodovské tretře za 22:12.

Výsledky Nýřany a Chodov.

Žádné komentáře:

Okomentovat